همه ی ما تجربه مصاحبه کاری بد بعد از دیدن آگهی استخدام و اقدام برای کار داشته ایم. گاهی چنان مصاحبه کننده صریح و سخت گیر است که کاملاً می فهمیم که مصاحبه بد بوده است و استخدام منتفی است . اما گاهی تشخیص این مسئله دشوار می شود و ممکن است ذهن شما را به طور کلی درگیر خود کند. برای اینکه دچار این سردرگمی نشوید و بیهوده زمان را به خاطر انتظار بیهوده –انتظار برای تماس شرکتی که در واقع شما را رد کرده است- از دست ندهید، می خواهیم به شما نشانه های یک مصاحبه کاری بد را معرفی نماییم. قبل از بیان نکات لازم به ذکر است که از رزومه ساز آنلاین می توانید رزومه کاری خود را تنظیم نمایید.

1. هیچ ارتباط چشمی وجود ندارد.

اگر نتوانید تا انتهای مصاحبه ارتباط چشمی کارفرما با خود را حفظ کنید، یعنی جذابیتی برای مصاحبه کننده و کارفرما ندارید و او می خواهد که مصاحبه کاری را هر چه زودتر تمام کند! علتش هم می تواند دو چیز باشد: اول اینکه شما نیروی مناسبی نیستید و دوم این که آن ها نیروی ایده آل خود را پیدا کرده اند و صرفاً از روی ادب و احترام، مصاحبه کاری که از قبل با شما تنظیم کرده اند، را برگزار می کنند.

2. مصاحبه در زمان کوتاهی به پایان می رسد.

اگر دیدید که مصاحبه کننده خیلی تند تند و با عجله سوالات خود را از شما می پرسد و می خواهد خیلی سریع مصاحبه را تمام کند، نشانه این است که تصمیم جدی برای فرم استخدام شما ندارند و نمی خواهد که وقت خود را برای شما صرف کند. یک مصاحبه کاری خوب، به طور متوسط 30 دقیقه طول می کشد؛ پس اگر مصاحبه آنقدر کوتاه بود که شما نتوانستید راجع به هیچ یک از شغل های قبلی خود صحبت کنید، بدون شک مصاحبه خوبی نداشته اید و بهتر است دنبال شرکت دیگری باشید. تذکر: در برخی موارد، به ندرت پیش می آید که مصاحبه کننده در همان 5 دقیقه اول می فهمد که شما نیروی ایده آل هستید و دیگر نیازی به سوال و جواب نمی بیند؛ البته چنین مصاحبه ای نشانه های خودش را دارد. مثلاً در این حالت باید تاریخ شروع کارتان را بگوید یا با شما درباره مصاحبه دوم تان با مدیر عامل شرکت صحبت کند.

3. واکنش های عجیب در چهره مصاحبه کننده

به واکنش مصاحبه کننده به جواب هایتان خیلی دقت کنید؛ مثلاً اگر چشمانش از تعجب بیش از حد باز شد، خنده نابجا یا حالت صورت نامناسبی در چهره مصاحبه کننده دیدید، یعنی مصاحبه شما خوب پیش نمی رود! اما اصلاً از رد شدن در چنین مصاحبه دلسرد و ناامید نشوید؛ آیا شما واقعاً حاضرید در شرکتی کار کنید که شما را مورد تمسخر و استهزاء قرار دهند؟! پس هرگز ناامید نشوید و دنبال یک مجموعه مناسب تر و آگهی استخدام بگردید و برای آنها رزومه کاری خود را ارسال نمایید. برای ساخت رزومه می توانید از رزومه ساز ها کمک بگیرید.

برای فکس آنلاین، تقویم فارسی، تبدیل تاریخ و ... کافیست وارد سایت یار شوید.